Starbucks, geçtiğimiz aylarda yaşamış olduğu badireler nedeniyle kaybettiği müşteri kitlesini geri kazanmak için çeşitli yollar deniyor.
Değişikliklerine menüyle başlayan Starbucks, zeytinyağlı kahvesini sadece Kanada ve ABD’deki menülerden çıkarılacağı bilgisini paylaştı.
Oleato ismi verilen zeytinyağlı kahve serisi, İtalya, Japonya ve Çin’deki satış noktalarında satılmaya devam edecek.
Yeni CEO Brian Niccol’un stratejisi çerçevesinde Starbucks sözcüsü, BBC’ye verdiği demeçte, ‘Bu karar, Niccol’un CEO olarak atanmasından evvel alınmış olsa da, içeceklerin menüden kaldırılması, onun sadeleştirme stratejisiyle uyumlu’ şeklinde konuştu. Daha evvel Meksika yemekleri zinciri Chipotle’ın başkanlığını yapan Niccol, Starbucks’ın ‘aşırı karmaşık’ menüsünü kolaylaştıracağını vaadetmişti. Bu açıklamalar, Starbucks’ın global satışlarının temmuz-ağustos periyodunda bir evvelki yıla nazaran yüzde 7 düştüğünü duyurmasının akabinde geldi.
Starbucks, Oleato içeceklerini bir yıldan daha kısa bir mühlet evvel Kuzey Amerika genelinde satışa sunmuştu. Eser, buzlu espresso, zeytinyağı ve yulaf sütünden oluşuyordu ve Starbucks’ın kurucusu Howard Schultz tarafından tasarlanmıştı.
MÜŞTERİLER ŞİKAYETTE BULUNDU
Zeytinyağlı kahve, müşterilerden karışık yansılar aldı. Kimi tüketiciler, eserin mide ağrısı ve bağırsak sorunları yarattığına dair şikayetlerde bulundu.