Ticaret Bakanlığı, “Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicileri Eğitim Programı” kapsamında 300 binden fazla takipçisi olan influencer’lara pazarlama irtibatında uyulması gereken yasal ve etik unsurlar hakkında eğitim vereceğini duyurdu.
Bakanlıktan yapılan açıklamada, “Günümüzde dijitalleşmenin ve toplumsal medya kullanımının artışıyla birlikte toplumsal medya mecraları üzerinden yapılan reklam ve paylaşımların tüketicilerin tüketim alışkanlıklarını ve satın alma tercihlerini direkt etkilediği görülmektedir. Deneyim etmekte olduğumuz bu dijital gelişmeler; tüketicilerimizin toplumsal medya reklamları yoluyla daha fazla mağdur edilmesi riskini de beraberinde getirmektedir. Ticaret Bakanlığı’mızca hem tüketicilerin toplumsal medya platformlarında en güzel biçimde korunması hem de reklam verenlerin daha sağlıklı ticari bir irtibat kurabilmesi amacıyla; Ticaret Bakanlığı, Hazine ve Maliye Bakanlığı ve Reklam Özdenetim Kurulu iş birliğiyle ‘Sorumlu Toplumsal Medya Etkileyicileri Eğitim Programı’ hayata geçirilmiştir” denildi.
16 Ekim’de Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin mesken sahipliğindeki eğitim programına ilişkin, Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Nezareti Genel Müdürlüğü Reklam Kurulu Başkanlığı, Hazine ve Maliye Bakanlığı Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı, Reklam Özdenetim Kurulu temsilcileri, reklam kesimi temsilcileri ve kamuoyunda ‘influencer’ olarak bilinen ve takipçi sayılarıyla etkileyici güçleri yüksek toplumsal medya etkileyicilerinin iştirakiyle tanıtım toplantısı düzenlendiği belirtildi.
1 YIL MÜDDETLE 2 AYDA BİR YÜZ YÜZE EĞİTİM
Açıklamaya nazaran; tüketici haklarından vergi mevzuatına, toplumsal medya reklamlarının etik kurallar çerçevesinde nasıl yönetileceğinden reklamda şahsî bilgilerin korunmasına kadar geniş bir yelpazede şimdiki bilgilerin aktarılacağı ‘Sorumlu Toplumsal Medya Etkileyicileri Eğitim Programı’ ile toplumsal medya etkileyicilerinin daha şeffaf, emniyetli ve etik bir reklam anlayışını benimsemesi amaçlanıyor. Birinci etapta 300 binden fazla takipçiye sahip toplumsal medya etkileyicilerinin katılabileceği eğitim programında, toplumsal medya etkileyicileri pazarlama bağlantısında dikkat etmeleri gereken yasal ve etik prensipleri öğrenme fırsatı bulacak.
İlki 25 Kasım’da düzenlenecek ve 1 yıl boyunca 2 ayda bir yüz yüze yapılması planlanan eğitimi tamamlayan iştirakçilere, iştirak dokümanı verilecek ve isimleri Reklam Özdenetim Konseyi’nin internet sitesinde yayımlanacak.
Böylelikle yasal, etik ve sorumlu pazarlama bağlantısı bedellerini destekleyen toplumsal medya etkileyicileri, markaların gözünde de kendilerini farklı kılacak.
Açıklamada, “Sorumlu Toplumsal Medya Etkileyicileri Eğitim Programı’ ile toplumsal medya etkileyicilerine faaliyetlerini yasal mevzuat çerçevesinde sürdürmeleri için gerekli şuurun kazandırılması ve böylelikle tüketicilerin gerçek bilgilendirilmesi ve bilinçlendirilmesi amaçlanmakta olup klasik mecralarda olduğu üzere dijital mecralarda da tüketicilerimizi en üst seviyede korumak için gerekli çalışmalar bakanlığımızca hassasiyetle yürütülmektedir” denildi.