Galatasaray’a sponsor olan meritking.news tartışma konusu olmaya devam ediyor.
Mevzuyla alakalı Gençlik ve Spor Bakanlığı’na bağlı olan Spor Toto Teşkilat Başkanlığı’nın harekete geçtiği kaydedildi.
Sports Digitale’den Yağız Sabuncuoğlu’nun haberine nazaran; Spor Toto Teşkilat Başkanlığı, Galatasaray ile Adana Demirspor ve MeritKing ismi altında bahis oynatılan web siteleri hakkında Cumhuriyet Başsavcılığı’na suç duyurusunda bulundu.
Haberde, Galatasaray için yapılan cürüm duyurusunun forma sırt reklamı, Adana Demirspor için yapılan kabahat duyurusunun ise stat led pano reklamı ile alakalı olduğu tabir edildi.
Spor Toto’nun, ‘MeritKing’ ismiyle bahis oynatılan web siteleriyle, reklamı yapılan haber sitesinin irtibatının soruşturulmasını istediği aktarıldı.
GALATASARAY SPONSORLUĞU ASKIYA ALDI
Sarı-kırmızılı kulüp yaşanan olaylarında akabinde imzalanan mukavelenin askıya alındığını açıkladı.
Galatsasaray’dan yapılan açıklamada, “Bir dijital spor haber platformu olan “meritkingnews” markası tanıtımı özelinde şirketimizin, Serwin Küresel Solutions SDN BHD ile imzalamış olduğu kontrat, şirketimize iletilen bilgi, evrak ve başka tezler netleşene kadar askıya alınmıştır.
Galatasaray olarak yaptığımız her türlü iş birliğinde kulübümüzün çıkarlarını koruyacak halde tedbirler alarak çalışmaya devam edeceğiz.” sözleri yer aldı.
TFF’NİN ONAY VERMESİ YANSILARA NEDEN OLDU
TFF Sportif Ekipman Talimatı, Unsur 3, Genel Temeller kısmında yer alan “Reklamların hukuka, fair-play ruhuna, ahlaka ve adaba ters düşmemesi temeldir. Bilhassa alkollü içkilere, tütün mamullerine, mevzuat tarafından müsaade verilenler hariç olmak üzere kumar oyunlarına yönelik ve politik, ırkçı yahut dini içerikli reklam yapılması yasaktır” talimatına karşıt düştüğü ve TFF’nin bu türlü bir reklam mutabakatına neden onay verdiği tartışma konusu oldu.
Ayrıyeten Galatasaray’ın bu muahedeyi Türkiye Futbol Federasyonu’ndan onay almadan yapmış olması durumunda TFF tarafından bir cezai yaptırım uygulanıp uygulanmayacağı ise merak konusu oldu.