ECE Türkiye, 2023 Yılının İlk Sekiz Ayında Güçlü Bir kiralama Performansı Sergiledi: Firma, Yönetim Portföyündeki AVM’lerde 152 Kiralama Sözleşmesine İmza Attı


Alışveriş merkezi yönetimi, proje geliştirme, kiralama, mimari ve konsept planlama, bütçeleme ile finansal ve hukuki hizmetlerin tümünü aynı çatı altında sunan ECE Türkiye, 2023 yılının ilk sekiz ayında 47 bin metrekare alanda 152 kiralama ve yenileme sözleşmesine imza attı. ECE Türkiye Kiralama Direktörü Burak Dalgın, “2023 yılının ocak ve ağustos ayları arasında hem mevcut kontratlarımızı yeniledik hem de yeni kiralamalar ve mağaza renovasyonları için perakendeci iş ortaklarımızla anlaşmalar yaparak 150’yi aşkın sözleşme imzaladık. Zorlu piyasa koşullarında kiralama performansımızın yükselmesi, sektördeki güvenilirliğimizin ve başarımızın en büyük göstergesi” dedi.

 

Yönetmekte olduğu yaklaşık 200 alışveriş merkezi ile Avrupa sektör lideri Alman ECE Marketplaces’in iştiraki olarak faaliyetlerini sürdüren ECE Türkiye, başarılarına her geçen gün yenilerini ekleyerek sektörde fark yaratmaya devam ediyor. ECE Türkiye tarafından yönetilen alışveriş merkezlerinde, 2023 yılının ilk sekiz ayında toplamda 47 bin metrekarelik alanı kapsayan 152 kiralama sözleşmesine imza atıldı. 

 

600 BİN METREKARELİK ALANDA 2 BİN 500 KİRA KONTRATINI YÖNETİYOR

ECE Türkiye’nin, güçlü ve prestijli AVM’lerden oluşan bir portföye sahip olduğunun altını çizen Kiralama Direktörü Burak Dalgın, “Yönetim portföyümüzde, dokuzu faaliyet halinde, üçü ise inşaat aşamasında olan 12 alışveriş merkezi bulunuyor. İnşaatı devam edenlerle birlikte toplam 600 bin metrekare kiralanabilir alanı ve 2 bin 500 kira kontratını yönetiyoruz” diye konuştu.

 

“GÜÇLÜ KİRALAMA PERFORMANSIMIZ, ALIŞVERİŞ MERKEZLERİMİZİN MARKALAR İÇİN ÇEKİCİ PERAKENDE NOKTALARI OLDUĞUNUN BİR KANITI”

ECE Türkiye yönetim portföyünde yüzde 99’luk bir doluluk oranıyla hizmet vermeye devam ettiklerini de ifade eden Dalgın, “Yeni AVM arzının kısıtlı olduğu sektörümüzde faaliyette olan alışveriş merkezlerimizde farklı hedef kitlelerin görmek istediği markalara, yeni konseptlere yer vermek ve perakende harici fonksiyonlarla alışveriş merkezlerimizin çekim gücünü artırmak üzere yoğun bir çalışma gerçekleştiriyoruz. Marka karmalarımızı yürürlükteki sözleşmelerin sürelerini de gözeterek güncel tutmak, perakendecilerin taleplerine ve performanslarına göre bu mağazaları fiziki şartlar dahilinde büyütmek, küçültmek, açık alanlar eklemek gibi farklı operasyonları AVM’lerimiz faaliyet halindeyken gerçekleştiriyoruz. 2023 yılının ilk sekiz aylık döneminde yaklaşık 47 bin metrekare bir alanın kiralaması/yeniden kiralaması yapıldı ki bu da orta ölçekli bir AVM’nin kiralanabilir alanına tekabül ediyor. Bunun yanı sıra inşaatı süren üç yeni projemizin kiralama görüşmeleri de hızlı bir şekilde devam ediyor. Güçlü kiralama performansımız, alışveriş merkezlerimizin markalar için çekici, istikrarlı ve rekabetçi perakende noktaları olduğunun ve sektördeki güvenilirliğimizin bir kanıtı” dedi. 

 

ECE Türkiye’nin 2023 yılında kiralama anlaşması imzaladığı markalar arasında Boyner, Brandy’s, Brooks Brothers, Calvin Klein, Damat Tween, Dyson, EA7, Gant, Lacoste, Lego, Mediamarkt, Nautica, Network, SPX, Superstep, Teknosa ve Zara gibi markalar yer alıyor. Firma, alışveriş merkezlerinde ayrıca müşterilerin talep ettiği, onların yaşam tarzını yansıtan fonksiyonlara da yer veriyor. Antalya Migros AVM’de 450 metrekare bahçeden ve dokuz üniteden oluşan alternatif yeme-içme alanı Migros Mood da bunlardan biri. 

 

 

ECE MARKETPLACES’İN PERFORMANSI GEÇEN YILA ORANLA YÜZDE 30’UN ÜZERİNDE ARTTI

Alman ECE Marketplaces ise bir önceki yılın ilk yarısına kıyasla yaptığı kiralama sözleşmesi sayısını yüzde 30’un üzerinde artırdı. 2023 yılının ilk yarısında, firma tarafından yönetilen alışveriş merkezlerinin 140’ında toplam bin 300 kiralama sözleşmesi imzalanarak 380 bin metrekarelik alanın kiralaması yapıldı. ECE, sadece Almanya’daki AVM’lerde aynı dönemde kiralanabilir alanı 250 bin metrekareyi aşan 750 kiralama sözleşmesi imzaladı. 

ECE Türkiye Hakkında 

2000 yılında İstanbul’da kurulan ECE Türkiye, yönetmekte olduğu yaklaşık 200 alışveriş merkezi ile AVM yönetimi alanında Avrupa’nın lider hizmet sağlayıcı firmalarından biri olan Alman ECE Marketplaces’e bağlı bir şirkettir. Bir yatırım ve tam kapsamlı hizmet firması olan ECE Türkiye; alışveriş merkezlerinin geliştirilmesi ile ilgili mimari ve konsept planlama, proje yönetimi, kiralama, AVM ve mülk yönetimi, bütçeleme ile finansal ve hukuki hizmetlerin tümünü tek elden sunmaktadır. Firma, bununla birlikte alışveriş merkezlerini bir platform olarak görmekte ve ortak çalışma alanları, sağlık ve kültür merkezleri, yeme-içme ve eğlence alanları veya marka showroom’ları gibi alışveriş harici branş ve fonksiyonları da entegre ederek bu kompleks yapıların çekim gücünü artırmaktadır. Türkiye’nin en prestijli alışveriş merkezlerinden olan İstanbul’daki MIPIM Ödülü sahibi Marmara Park, Aqua Florya, Palladium Ataşehir ve Beylikdüzü Migros Alışveriş Merkezi, Eskişehir’deki Espark, Afyonkarahisar’daki Park Afyon, Bursa’daki Sur Yapı Marka ile Antalya’daki TerraCity ve Antalya Migros Alışveriş Merkezi, ECE Türkiye tarafından başarıyla yönetilmektedir. ECE Türkiye’nin konsept planlaması, kiralaması ve açılışları sonrası uzun dönemli yönetiminden sorumlu olduğu Ankara’daki Funda Roma, V Mall İstanbul ve V Metroway projeleri ise inşaat aşamasındadır. Türkiye’de 23, Avrupa’da 55 yılı aşkın tecrübesi ile ECE, projeye özel sunduğu hizmetleri, yenilikçi konseptleri, güçlü mağaza ve marka karması, profesyonel yaklaşım ve uzmanlığı, müşteri odaklı stratejisi ve yüksek performans bilinirliği ile perakende sektörünün geleceğine yatırım yapmaktadır.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir